jarmolauros Minä tiedän

Antaa Finnairin mennä

Miksi valtio pitää kiinni Finnairista, jota ei osata hoitaa?  Myydään Finnair eurolla ja vältymme satojen miljoonien tappioilta.  Venäjän mahdollinen kiertäminen  ainoastaan lisäisi miinusviivan pituutta.

Ei Finnairia pelasta lentohenkilöstön ja mekaanikkojen, ulkoistaminen taikka palkkojen lasku.  Finnairin saattaisi pelastaa raskaasta konttorihenkilökunnasta, apulaispäälliköistä luopuminen..  Väitän, että esimerkiksi Virgin toimii puolet pienemmällä konttoriorganisaatiolla.  Branson antaa itse yhtiötään koskevat lausunnot.  Halpalentoyhtiöillä tuskin on tiedotusosastoa  kalliine tiedotuspäälliköineen.

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

5Suosittele

5 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (12 kommenttia)

Pekka Iiskonmaki

Finnair kannattaisi myydä Viroon.

Käyttäjän arialsio kuva
Ari Alsio

Ei Viroon vaan Tubolevin veljeksille.

Käyttäjän tampere515 kuva
Jarmo Makkonen

Kertokaa nyt yksikin valtion firma jota on osattu hoitaa voitollisesti?

Pekka Iiskonmaki

#3
Vaikea on sellaista firmaa löytää, kun Altian tj Pankakoski sai viime vuonna potkut.

''Valtion viinayhtiö Altia on erottanut toimitusjohtajansa Antti Pankakosken. Syynä on, että yhtiö on jäänyt taloudellisista tavoitteistaan.''

Käyttäjän ilkkavarsio kuva
Ilkka Varsio

Finnair on eduskuntaa varten. Viime vuonna eduskunnan suuressa salissa eräs kansanedustaja mainitsi Finnairin olevan valtionyhtiöiden jalokivi.

Veronmaksajat ovat maksaneet tästä harhasta satoja miljoonia euroja ja tulevatkin laskun maksavat veronmaksajat.

Finnair on toinen lentoyhtiö euroopassa joka on valtion enemmistö omistuksessa. Se toinenkin on menossa konkurssiin.

Käyttäjän jarmolauros kuva
Jarmo Lauros

Muuten. Mahtaisiko atomivoimalammekin tuottaa paremmin jos hakisimme henkilökunnan, operaattorit halpatyömaista? Astuessani lentokoneeseen, on sen koneen toiminta sillä hetkellä minulle Olkiluodon voimalaa tärkeämpi.

Aslak Koivuila

Onko kukaan teistä lukenut Michael Crighton vainaan "Air Frame"
Ennusti osaltaan nykyisyyden ilmailuyhtiöiden osalta kohdalleen.
Eikä muuten liioitellut pahastikkaan teoksessaan: "State of Fear" ilmastoasioissa.

Käyttäjän jarmolauros kuva
Jarmo Lauros

En ole lukenut. Mutta. Mieluummin astun suomalaisten taikka eurooppalaisten hoitamaan kulkuneuvoon, kuin esimerkiksi korealaiseen. Hetki sitten upposi Koreassa alus. Pelastautunut henkilökunta ei auttanut matkustajia vedoten siihen, että pelastustoimet kuuluvat rajavartiostolle, viranomaisille. Moraali eri mailla erilaista.
En enää lentele, käytän junaa. Merien taakse lähettelen vain kirjeitä.

Aslak Koivuila

Sama täällä ! Lentokoneeseen ainoastaan asianmukaisessa "lääkityksessä".

Markku Laaksonen

Miksi valtion tulee omistaa lentoyhtö/tä. Kyllä yhteyksiä on jos on matkustajia. Finnair on jäänne menneisyydestä, ja voitaisiin myydä.

Markku Laaksonen

Miksi valtion tulee omistaa lentoyhtö/tä. Kyllä yhteyksiä on jos on matkustajia. Finnair on jäänne menneisyydestä, ja voitaisiin myydä.

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset